Det är stort, men det är värt att kämpa för

Jag vet nu varför jag inte är mig själv just nu, jag är expert på att stänga in
allt jobbigt inom mig, tar alltid alla andra för mig själv, alltid.. Emelie sa till mig
att jag måste bli mer självisk vilket hon har helt rätt i men de är fruktansvärt svårt
när man bryr sig mer om dom man älskar än sig själv och det är alltid något att
fixa eller göra.. Jag träffade nyligen på en människa som va så självisk man kan
bli och jag kommer aldrig kunna förstå hur man kan vara så, men man förstår
väl aldrig det man själv inte är ? Det är många gånger jag undrar om jag är den
enda i världen som har så här starka åsikter, för det har jag verkligen, som tex
värdesätter jag djur lika mycket som människor, eller nej mer, vet ni varför ?
för det finns så sjuka människor i den här världen, människors tankar om djur
är att dom "bara är djur", jag frågar, varför är djur mindre värda ? För att dom
inte "utvecklade" som vi människor är ? Och i såna fall varför ? Är en smart
människa mer värd än en dum människa ? Det är ju lika korkat som att i vissa
länder så är männen mer värda än kvinnor ! Jag hoppas att jag en dag kan
höja djurens rätt och rädda våra fantastiska oskyldiga varelser från alla vidriga
människor som faktiskt finns. Jag har alltid och kommer alltid att stå på djurens
sida, så om någon har något att säga emot, bring it on.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0