I will fight for you

Kollar man ut i världen finns det så mycket ont, varje dag hör man något
som gör att man mister sitt hopp mer och mer. Vad håller människor på
med ?! Alla gör vi dumma saker men döda sin egen dotter ? Köra in plan
i byggnader ? Skuta ihjäl oskyldigt folk ? Hugga ihjäl delfiner för köttet ?
Flå levande djur för päls ?! AAHHH är folk verkligen hjärtlösa eller bara 
helt tomma i bollen ?! Jag vet inte varför men jag verkar vara den enda
människan som värderar djuren med människor .. nej nej stryk det, över
människor, folk undrar hur fan jag kan tycka så, ja till en början när såg
du ett djur göra något av det jag skrev innan senast ?? "Aa men djur är
ju inte smarta som vi är"
.. Tacka gudarna för det du, annars skulle dom
vara precis som oss, döda och förstöra för pengar, vi skulle lätt vara deras
"husdjur" och dessutom betyder det att en smart människa har större rätt
till en sitt liv än en korkad ?? Ett liv är ett liv. Människor tycker som dom
blivit upplärda, det är där alla problemen bildas. Jag har dock bildat min
åsikt helt själv, mina föräldrar gillar djur men dom tycker absolut inte
som mig, har aldrig heller träffat någon som tycker som mig, men jag
hoppas det finns fler som mig, för djurens skull.

Har räddat många djur i mitt liv, mest möss som katterna dragit in. Om dom
levde och sprang löst i huset va både katterna, pappa och jag igång, katterna
förstår ni nog själva, pappa för att ha ihjäl dom och jag för att rädda dom ! Sprang
och drog på mig pappas arbetshandskar och de va oftast jag som lyckades få tag
i dom och bar ut dom i skogen, hoppas alla jag lyckades rädda inte var skadade
så dom inte dog av några skador istället ! Annars har en och annan fågel lyckats få
tillbaka sitt liv av att flyga in i rätt fönster, den är en otrolig upplevelse att se livet
i deras ögon igen efter att ha tagit hand om dom. Har inte någon kunskap om hur
man tar hand om vilda djur, har hittills bara använt min instinkt och den kunskap
jag har men vill lära mig så man vet ifall man skulle råka ut för att möta på nått
större skadat djur, för jag skulle inte kunna låta bli att vänta på att någon annan
ska hjälpa till om ens någon skulle komma ! Är nog extra svag för kattdjur, älskar
hundar med men stora kattdjur som lejon och tigrar, de är fan det vackraste och
coolaste som existerar på denna jord ! En av mina drömmar är att få jobba med
tigrar och kanske få "adoptera" några tiger ungar och uppfostra dom, kan faktiskt
inte komma på något mer värt att riskera livet för ! Mamma har alltid sagt att jag
hjälper folk som behöver det, som dom som är utanför, annorlunda eller retade
och ja självklart, varför inte hjälpa om man kan ?! Men börjat förlora mitt förtroende
till människor, självklart finns det många godhjärtade de ser jag ofta men jag vill
att folk ska skärpa sig, sluta vara så själviska. Vill inte tappa hoppet helt och vill
absolut inte bli en bitterfitta igen !

Vill även säga att jag har vänner av renaste guld, dom kan göra precis
vad dom vill med sina liv, dom måste bara tro på sig själva. Allt för dom  <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0